26 mei 2018: Kidsday proeftraining hockey

Net als vorig jaar organiseert de Landhockey Club Steffisburg in Berner Oberland een kidsday. Zie onderstaand bericht:

Als kleiner familiärer Hockeyverein spielen wir seit 35 Jahren die in der Schweiz leider wenig beachtete Sportart Hockey.

Dabei sind wir auch immer wieder bestrebt neue Kinder und generell Mitspieler/innen für unseren tollen Sport begeistern zu können.
Da es kein Geheimnis ist, dass in Holland der Stellenwert von Hockey “etwas” grösser ist, möchte ich mich gerne erkundigen ob es bei Ihnen allenfalls interessierte Sportler/innen oder solche die es noch werden möchten gibt welche wir zu einem Schnuppertraining einladen dürften?
Zum Beispiel organisieren wir am 26. Mai einen KidsDay für Schülerinnen und Schüler 1.-9. Klasse aber auch Kindergartenkinder.
Auf unserer Web- und Facebookseite findet man weitere Informationen zum KidsDay und über uns.

www.hcsteffisburg.ch
www.facebook.com/hcsteffisburg1982/

Fietsclub Hollandia Bern

Wat is er fraaier dan op de racefiets door het Bernerland te zoeven?  En dat in goed gezelschap..!

Lid Gerrit Boeschoten neemt het initiatief de Fietsclub Hollandia Bern op te richten. Hij zoekt Nederlanders (al dan niet lid) uit de regio die regelmatig, bijv. zaterdag ‘s middags meekomen op een stevige uitrit. De eerste trip is gepland op zaterdag 28 april om 14:00 uur.

Informatie bij: Gerrit Boeschoten, Bern Tel  078.7758195 E-mail: gavia<apenstaart>sunrise.ch

Afbeelding1

Koningsdag 2018

Net als in 2017 vieren we ook dit jaar Koningsdag in de “Ritterchäller” van Kulturhof Schloss Köniz. U bent van harte welkom om op zondag 29 april vanaf 14:00 tot 17:00.

Voor de kinderen organiseren wij een vrijmarkt, koekhappen en nog meer spelletjes. Natuurlijk vergeten we de volwassenen niet en zullen er Nederlandse happen zijn en wordt er oranjebitter als welkomsdrankje geschonken. Voor de andere drankjes wordt ook gezorgd, die ieder voor zich betaalt in de met prijslijst gekenmerkte “kas”.

Ook niet-leden die een affiniteit met Nederland hebben zijn van harte welkom! We vragen hiervoor een toegang van CHF 5 per volwassen persoon. Stuur deze uitnodiging daarom ook vooral door. Niet-leden en kinderen hebben gratis toegang.

Voor meer informatie zie hier.

Nieuwe bestuursleden

Op de ALV van 22 maart jongsleden zijn twee nieuwe leden tot het bestuur toegetreden. Trudy Schots heeft de rol van secretaris overgenomen van Milou. Olivier van der Staal gaat activiteiten voor de Vereniging organiseren en volgt daarmee Heleen op. Heleen is tot de zomer nog bestuurslid, na de zomer verhuist zij met haar gezin terug naar Nederland.

De nieuwe en oude bestuursleden stellen zich hier kort voor.

SECRETARIS GEZOCHT!!!

De Nederlandse Vereniging (Bern-Fribourg-Solothurn) zoekt voor het bestuur dringend een nieuwe secretaris!

Op de ALV van 22 maart 2018 zou het bijzonder gewenst zijn, wanneer iemand tot het bestuur zou willen toetreden als opvolger/opvolgster van Milou Mumenthaler als secretaris. Een jaar geleden maakte Milou op de ALV bekend haar functie te willen neerleggen, maar nog zo lang aan te blijven, tot er iemand haar plaats zou innemen. Dit kan natuurlijk niet oneindig duren. We zijn nu een jaar verder en de opvolging is nog steeds niet in kannen en kruiken.

Als U wilt, dat de vereniging blijft funktioneren (en dat wilt U hopelijk allen!) is het onontbeerlijk dat er snel een nieuwe secretaris komt!
Tevens is de kans behoorlijk groot, dat bestuurslid Heleen van de Velde deze zomer naar Nederland terugkeert. Er is dan nog een functie vrij.

Ik doe hierbij een hartstochtelijk beroep U kandidaat te stellen voor het bestuur, en in de eerste plaats voor de functie van secretaris!

Gerard de Braaf, Voorzitter

23 november 2017 Lezing ‘Waan van de dag’ Geneve

Onze zustervereniging in Geneve organiseert donderdag 23 november 2017 een lezing onder de titel ‘Waan van de dag’.

Raymond Serré, bijna 35 jaar lang eindredacteur en nieuwslezer bij de ­Radionieuwsdienst ANP en het NOS-journaal zat er met zijn neus bovenop. Hij probeert een verklaring te geven hoe het komt dat de media er zo vaak naast zitten en hij wil nieuwsconsumenten helpen om onder­scheid te maken tussen slecht en goed ‘nieuwsvoer’.

Voor meer info zie hier.