23 november 2017 Lezing ‘Waan van de dag’ Geneve

Onze zustervereniging in Geneve organiseert donderdag 23 november 2017 een lezing onder de titel ‘Waan van de dag’.

Raymond Serré, bijna 35 jaar lang eindredacteur en nieuwslezer bij de ­Radionieuwsdienst ANP en het NOS-journaal zat er met zijn neus bovenop. Hij probeert een verklaring te geven hoe het komt dat de media er zo vaak naast zitten en hij wil nieuwsconsumenten helpen om onder­scheid te maken tussen slecht en goed ‘nieuwsvoer’.

Voor meer info zie hier.

Lezing prof. Holenstein: vergelijking Nederland en Zwitserland

Schweiz-Niederlande:
Eine bemerkungswerte, auf gegenseitigen Interessen beruhende Beziehung in der Frühen Neuzeit.

We zijn trots te kunnen aankondigen dat Prof. Holenstein (universiteit Bern) bereid is gevonden een lezing te geven over zijn onderzoek naar de verschillen en overeenkomsten tussen Nederland en Zwitserland. Professor Holenstein is een begenadigd spreker. In 2008 verscheen bij Amsterdam University Press  de Bundel “The Republican Alternative”, The Netherlands and Switzerland compared, onder redactie van de professoren André Holenstein, Thomas Maissen en Maarten Prak, met enthousiaste steun van de Ambassade. De avond wordt gemodereerd door oud-ambassadeur Roelof Smit ( Bern 2000-2004)

De lezing vindt plaats op donderdagavond 2 november 2017 in Atelier14B van Haupt Buchhandlung (Falkenplatz 14, 3001 Bern). De deuren gaan open om 19.00 uur, de lezing begint om 19.30 uur. De ruimte is beperkt tot 80 personen, dus om verzekerd te zijn van een plaats, wordt u aangeraden zich aan te melden via een email aan info<apenstaartje>nlvereniging.ch

13 mei KidsDay: proeftraining (land)hockey in Steffisburg

Graag willen we u wijzen op het volgende bericht van Landhockey Club Steffisburg in Berner Oberland

Als kleiner familiärer Hockeyverein spielen wir seit 35 Jahren die in der Schweiz leider wenig beachtete Sportart Hockey.

Dabei sind wir auch immer wieder bestrebt neue Kinder und generell Mitspieler/innen für unseren tollen Sport begeistern zu können.
Da es kein Geheimnis ist, dass in Holland der Stellenwert von Hockey “etwas” grösser ist, möchte ich mich gerne erkundigen ob es bei Ihnen allenfalls interessierte Sportler/innen oder solche die es noch werden möchten gibt welche wir zu einem Schnuppertraining einladen dürften?
Zum Beispiel organisieren wir am 13. Mai einen KidsDay für Schülerinnen und Schüler 1.-9. Klasse aber auch Kindergartenkinder.
Auf unserer Web- und Facebookseite findet man weitere Informationen zum KidsDay und über uns.

www.hcsteffisburg.ch
www.facebook.com/hcsteffisburg1982/

Vertrek Secetaris – Bestuurslid gezocht

Lieve leden

De afgelopen drie jaar heb ik met plezier de functie van secretaris van de Nederlandse vereniging vervuld. Ik heb activiteiten helpen organiseren, nieuwe leden welkom geheten, ontelbare reminders verstuurd en meegedragen aan vernieuwingen in de vereniging. In die tijd heb ik veel nieuwe mensen leren kennen en evenzovele interessante gesprekken gevoerd.

Ik heb echter gemerkt, dat ik meer tijd nodig heb voor andere bezigheden en taken en niet in de laatste plaats voor mezelf. Daarom heb ik besloten de functie neer te leggen en uit het bestuur te treden.

Graag wil ik u allen danken voor de vele dankbetuigingen, bemoedigingen en openhartigheden. Ik hoop een ieder graag weer eens tijdens één van de activiteiten te ontmoeten.

Hartelijke groet

Milou Mumenthaler

Milou blijft voorlopig haar bestuurstaken uitvoeren tot er een nieuw bestuurslid is gevonden. Geinteresseerden kunnen zich melden bij het bestuur via info<apenstaart>nlvereniging.nl of een van de bestuursleden bellen of aanspreken op een van onze activiteiten. Voor de contactgevens zie hier.

Koningsdagviering 2017 goed bezocht

De Koningsdagviering in Schloss Köniz van afgelopen zondag was een groot succes. Op de Vrijmarkt en de spelletjes waren ca. 15 gezinnen afgekomen. Voor de kinderen zijn honderden poffertjes gebakken, en voor iedereen waren er volop bitterballen. En natuurlijk was er veel oranje!

Foto’s van de Koningsdagviering volgen later.