• Bestuur

Het bestuur van de Nederlandse vereniging

Het Bestuur van de Nederlandse Vereniging bestaat uit zes leden. Zij stellen hieronder zich kort aan u voor. De contactgegevens van de verschillende bestuursleden vindt u als u over de foto beweegt.

Gerard de Braaf

Voorzitter

Hallo, ik ben Gerard de Braaf, Sinds 1992 woon ik in Zwitserland. Ik ben geboren in Schiedam, heb geschiedenis gestudeerd in Leiden en daarna een aantal jaren in Madrid gewoond, alvorens naar Bern te komen. Sinds 1994 ben ik werkzaam bij de Universiteit Bern in de Universiteitsbibliotheek. Ik maak sinds 2009 deel uit van het bestuur, vanaf 2010 als voorzitter.

Trudy Schots

Secretaris

Vanaf april 2018 is Trudy Schots secretaris van de Nederlandse Vereniging. Trudy woont sinds eind 1980 zonder onderbreking in Zwitserland. Daarvoor heeft ze tussen 1974 en 1977 al verschillende seizoenen in Graubünden, Luzern, Wallis en in de stad Bern gewerkt.

Na de handelsschool heeft Trudy een avondopleiding als chemie-laborante gevolgd en in de loop der jaren nog verschillende andere opleidingen. De laatste 25 jaar heeft Trudy in verschillende functies binnen de farmaceutische industrie gewerkt. Trudy is gescheiden en is eind 2013 met vervroegd pensioen gegaan. Haar grootste hobby is haar hond, waarmee ze dagelijks zo’n 8 - 10 km onderweg is. Verder is ze actief in het bestuur van de vereniging van eigenaren op de plaats waar zij woont.

Han van der Kleij

Vice-Voorzitter

Han is geboren in Rotterdam en in 1985 naar Zwitserland verhuisd. Hoewel wiskundige heeft hij altijd in de informatica gewerkt, sinds 2008 bij de SBB. Han heeft drie kinderen en woont met Maria in Herrenschwanden. Hij is actief in de Männerturnverein Kriegstetten en wandelt en fiets graag met Maria in resp. door Zwitserland.

Ellen Schneiter

Penningmeester

Ellen woont sinds 1964 in Zwitserland. Als tienjarige is zij met haar ouders vanuit Rotterdam naar Zwitserland verhuisd. Ellen woont nu in Biel aan de Bielersee, is getrouwd en heeft vier kinderen en twee kleinkinderen. Ellen werkt in de boekhouding. Sinds 2016 heeft Ellen als penningmeester de financiën van de Nederlandse Vereniging onder haar hoede. In haar vrije tijd leest ze veel, doet ze aan handwerken en sport ze een beetje. Maar ze beleeft vooral veel plezier aan het samenzijn met haar kinderen en kleinkinderen.

Olivier van der Staal

Activiteiten

Olivier (geboren in Utrecht en opgegroeid in Zeist) is in 2014 samen met zijn vrouw neergestreken in Zwitserland. Na een hectisch arbeidsleven in Nederland heeft hij op de berg van Chaumont (Neuchatel) zijn thuis gevonden.

In Nederland was Olivier zelfstandig ondernemer. Onder de naam Greenchef trok hij door heel Europa om zijn groene, duurzame missie te verkondigen. Momenteel is hij Chef de cuisine van de Werksiedlung Renan (Jura Bernois) in een instelling voor mensen met een handicap. In het bestuur van de Nederlandse vereniging houdt Olivier zich bezig met het organiseren van activiteiten.

Lida Versteeg

Redactie

Sinds 6 jaar in het bestuur van de Nederlandse Vereniging. Functie: redactrice van het drie maal per jaar uitgegeven bulletin.
Geboren in 1942 in Arnhem Nederland. In 1963 getrouwd met Dick. Van 1962 tot 1963 les gegeven op een basisschool in Amsterdam Noord. Vanaf 1963 wonen we in Zwitserland. Daarvan 40 jaar in een huis op één plek in Gümligen.

Werkzaamheden buitenshuis:
– Kleuterleidster in een Vorschulkindergarten
– Minivolleybaltrainster
– Nederlandse les aan Migros Clubschulen
– Speelmiddagen voor kinderen in vluchtelingenstatus
– Begeleiden van voormalige drugsgebruikers op de weg naar „zonder“
– Nederlandse Kinderclub: “In Holland staat een huis“

Waar ik me voor inzet?
Ik beschrijf in bedekte vorm graag nog niet opgeloste situaties. In de hoop dat mijn bijdrage de ogen opent voor een duurzame oplossing. Verder besteed ik mijn vrije tijd graag aan zingen in een koor, pianospelen, hardlopen en wandelen in de bergen. In de winter skiën, alpin en langlaufen.